RC Review: Inheritance

Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: 4.
Počet stran: 672
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012

Anotace:

Není tomu tak dávno, co byl Dračí jezdec Eragon obyčejným chudým farmářským chlapcem a jeho dračice Safira pouhým modrým kamenem v lese. Nyní právě na nich závisí osud celé civilizace! Dlouhé měsíce výcviku a bojů přinesly mnohá vítězství a naději, ale také srdcervoucí ztrátu. A ta nejtěžší bitva je přitom teprve čeká: musí se postavit samotnému Galbatorixovi. Aby zvítězili, potřebují být neskutečně silní a odvážní. Pokud to nedokaží oni, neporazí Galbatorixe nikdo. Druhá šance neexistuje. Jezdec a jeho drak došli dál, než se odvážil kdokoli jiný. Ale podaří se jim porazit samotného krále zla a obnovit v Alagaësii spravedlnost? A pokud ano, co budou muset obětovat? Dlouho očekávaný čtvrtý díl světového bestselleru Odkaz Dračích jezdců!

Kolem a kolem...

Tak a je to tu. Vydáváme se na poslední cestu do Alagäesie , kde se rozhodne bitva mezi Vardeny, kteří bojují za svobodu země a tyranským králem Galbatorixem, proti kterému se spojily všechny národy Alagäesie. Lidé, elfové, trpaslíci, urgalové i kočlodlaci a draci musí vybojovat poslední bitvu za svobodu.  Před všemi, a hlavně před Eragonem a Safirou stojí teď největší zkouška jejich dovedností a víry. Uspějí a svrhnou krále a tím osvobodí celou zemi, nebo podlehnou králi a celá Alagäesie padne zpět do temnoty a vlády tyrana?

Všechno už známe aneb tentokrát bez dlouhých popisů...

Přečetla jsem si před Inheritance všechny knížky znovu a můžu říct, že je jen dobře, že nás Paolini ušetřil dlouhých a někdy i nudných popisů. Vždyť je už známe z předchozích knih, ale to co je nové, to rozhodně popíše.
Kniha je opět psána ze tří pohledů - Eragona, Rorana a Nasuady, takže si užijete boje na všech frontách. Bitva každého z nich je tak jiná a zároveň stejná a jejich společným cílem je jediné - osvobodit zemi.

V některých chvílích sice může střídání pohledů působit vyrušujícím dojmem, například při boji s Galbatorixem se od Eragona přesuneme k Roranovi. Ovšem jak se vrátíme zpět k Eragonovi jsme opět vtaženi do příběhu o osudu celé země. Celá kniha je psána v méně humornějším duchu a to není vzhledem k ději vůbec od věci. Nemyslete si ovšem, že se u knihy, nezasmějete! To vůbec, to by přece ani nešlo, vždyť tu máme Angelu, velmi zajímavou postavu o které bychom se toho já a určitě i vy ostatní rádi dozvěděli více. A jsou tu i všichni ostatní, ovšem někteří skončí hůř než ti druzí. Proto když jsem dočetla poslední stránku knížky zarazila jsem se... a uvědomila si, že chci pokračování. Je tu přece tolik věcí, o kterých by se dalo psát. My bohužel jen můžeme doufat, že se nad námi Paolini slituje a rozhodne se napsat další knihu z prostředí Alagäesie.

Moje hodnocení...

Na rozdíl od některých bohužel nemůžu říct, že jsem na knížkách o Eragonovi vyrostla, protože jsem si je přečetla až během posledního roku. Hodněkrát, to nepopírám, protože tahle série a tenhle svět, který Paolini vytvořil jsem si absolutně zamilovala. Jeho styl je až na již zmíněné popisy úžasný a velmi poutavý.
Knihy mám jen jako e-booky (ano, za to se velmi stydím), takže nemůžu obdivovat ty krásné obálky, ale i tak můž říct, že celkově k sobě krásně ladí a nakladatelství udělalo jenom dobře, že knížkám nechalo původní obálky i názvy, protože ty se opravdu povedly.
Moje očekávání na Inheritance bylo obrovské a mé nároky vysoké, kniha mě ale vůbec nezklamala, když končila a já si to konečně začala uvědomovat, ukápla mi nad tím i zbloudilá slzička. Kniha ode mě získává  10/10 a nedá se říct, že by si to nezasloužila. Právě naopak, od prvního dílu to byl napínavý příběh a nyní to skončilo velkým finále. Drobné nedostatky knihy se dají díky strhujícímu ději snadno prominout, takže vám přeji pěkné počtení.

Nechť nad tebou vládne štěstí
Nechť je mír v tvém srdci
Ať hvězdy nad tebou bdí.