RC Review: Percy Jackson - Moře nestvůr

by - května 24, 2012

Název: Percy Jackson - Moře nestvůr
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 2.
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 2/2010


Anotace:
 Mytologické bytosti ožívají...
Krvelačné nestvůry se bouří...
Bohové z Olympu kladou další úkoly...

"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?"

*

Rok se s rokem sešel...

 Školní rok se chýlí ke konci a ke slovu se hlásí prázdniny. Percy se už těší do Tábora, kam má odjet na celé léto. Každopádně nic nemůže být v jeho případě jednoduché a tak se všechno zkomplikuje.
V Táboře polokrevných totiž není tak úplně bezpečno. Po tom co na Percyho zaútočí přímo ve škole banda kanibalů a zachrání ho Anabeth, vydávají se oba ještě s Percyho kamarádem Tysonem zjistit, co se v táboře vlastně děje.
 Když do Tábora dorazí, zjistí že nic není jako dřív. Thaliina borovice umírá, protože byla otrávena a  Cheirón dostal padáka. A je na Percym aby očistil jeho pověst a zachránil Tábor tím, že borovice bude vyléčena. Bohužel to jde jedinným způsobem-borovici dokáže vyléčit jen mýtické zlaté rouno. A aby toho nebylo málo, Percy má strašidelné sny o svém kamarádovi Groverovi, který se dostal do obrovského maléru a je opět na Percym, aby ho z toho vysekal.
Celá výprava, která může rozhodnout o osudu tábora je ale svěřena někomu jinému a Percy dostává zákaz vycházení. Nebyl by to ale Percy, kdyby seděl s rukama v klíně a hongal nohama, když je jeho přítel v nebezpečí. Tak začíná strastiplná cesta, která Percyho a jeho bandu zavede do Moře nestvůr - místa, kde se nachází zlaté rouno.
Navíc se nám tu objevuje i záporák z prvního dílu - Luke, kterého nenávist k Olympským bohům nepřešla a ještě pořád se snaží probudit/poskládat/oživit/zhmotnit vládce Titánů Krona.

Já mám asi bráchu...

Percy se za ten rok moc nezměnil. Navíc si prožil klidné období a odpočinul si od útoku všech krvelačných démonů a oblud. Sehnal si dokonce nového kamaráda Tysona, který se postupem času ukáže ne vlastně tak normální.
 No on totiž... jak bych to jen řekla? No.. Tyson je prostě kyklop - ano ta "obluda s jedním okem". A jak se dozvídáme kyklopové nejsou zrovna známí tím, že by byli milí nebo důvěryhodní nebo chytří. A co by čert nechtěl - Tyson je Percyho bratr. Percy si tak musí zvykat na urážky a posměšky od ostatních dětí v táboře, že jeho bratr je obluda.
Jenže - on je Tyson takový milý kluk - takové telátko, které většinu věcí nechápe. Na to, že má jen jedno oko, měří skoro dva metry a smrdí na deset metrů daleko si prostě během příběhu zvyknete.
A Anabeth. Ta taky nezklama, chytrolínka jako vždy. Akorát mi místy chybělo její "Tak už pojď, chaluhový mozečku". Odvaha se jí ale upřít nedá a s Percym po boku se řítila do každé šílenosti, která je potkala.
Grover se sice v příběhu ze začátku moc nevyskytoval, ale později pokaždé co promluvil, tak perlil. Jeho zápletku si přečtěte sami, nebudu spoilerovat, ale chlapec/satyr to taky neměl zrovna dvakrát jednoduché.
Záporáka  number one nám opět ztvárňuje Luke, který se snaží Percymu překazit co může. Zahrnuje to jeho zranění, zmrzačení, ovšem ne jeho zabití (naštěstí, opravdu bych totiž měla brzdit - Percyho jsem si až moc oblíbila).

Moje hodnocení:

Tuhle knížku jsem si vyloženě užila i když jsem ji přelouskala za jedno odpoledne. Moc mi ani nevadí, že knížka je pro o něco mladší věkovou kategorii, protože jako oddechová četba a na zlepšení nálady je tahle knížka super.
Rick píše čtivě a český překlad je taky dobrý, v textu jsem ani nezaregistrovala žádný rušivý element, jako třeba překlepy.
Když jsem se blížila ke konci, ani jsem to neregistrovala ale bylo to tu... a musím říct - páni. Jsem ráda, že mám doma hned další díl a že budu hned vědět, jak to pokračuje.
První díl se mi líbil. Z tohohle dílu jsem nadšená. Knížce dávám 7/10 a těším se na Prokletí titánů.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.

You May Also Like

0 komentářů