Mám přečteno: Jednou nohou v hrobě

by - listopadu 30, 2012

Název: Jednou nohou v hrobě
Autor: Jeaniene Frost
Série: Noční lovci
Díl: 2.
Počet stran: 240
Nakladatelství: FANTOM Print
Vyšlo: 8/2012

Anotace
Poloviční upírka Cat Crawfieldová je nyní zvláštní agentkou pracující pro vládu s cílem zbavit svět nebezpečných nemrtvých. Stále využívá vše, co ji Bones, její přitažlivý a nebezpečný bývalý přítel, naučil. Když se ale Cat stane cílem nájemného vraha, jediný, kdo jí dokáže pomoci, je upír, jehož opustila.
Jeho blízkost v ní probouzí všechny dřívější pocity, od adrenalinu z boje bok po boku proti upírům, až po spalující vášeň. Avšak odměna vypsaná na její hlavu – hledaná: mrtvá či nemrtvá – znamená jediné. Její přežití závisí na spolupráci s Bonesem. A jakkoli se Cat snaží udržet jejich vztah na profesionální úrovni, pomalu jí dochází, že touha přetrvává. A že ji Bones tentokrát už odejít nenechá.


 ¨*¨
 Zrzavá smrtka je zpět, všichni se bojte...

Jsem zvyklá, že knížky na sebe bezprostředně navazují. Tentokrát se ale s Cat setkáváme až po čtyřech (?) letech, co odešla od Bonese  s úmyslem zachránit mu život a je s vládní jednotkou, kterou vycvičila a se kterou loví upíry.
Snaží se na Bonese ze všech sil nemyslet a přesvědčit i sama sebe, že jí nechybí.

Bones se jí ale znovu objeví v životě. A tentokrát je odhodlaný, že ji nenechá odejít. A nic na tom nezmění její matka, šéf, nebo ona sama. Jenže Cat se v posledních letech činila a tak má pověst nebezpečného zabijáka. Proto ji nejeden upír chce vidět mrtvou, ať už s kulkou v hlavě nebo bez srdce. Další lákavou možností je, že by se připojila k nějakému upířímu klanu.
Bones se proto musí postarat, aby se Cat zůstala naživu a nezamotala se do toho ještě víc. Jenže ona nebude přece stát stranou a nějak mu to usnadňovat...

"Nebyl by to skvělý epitaf? Zde leží Cat. Nezabil ji žádný zubáč, ale boty od Ferragama."
str.82

Cat je jedna z mých nejoblíbenějších knižních hrdinek. To ale samozřejmě nevylučuje fakt, že jsem jí chtěla chvílemi nafackovat. Přijde mi, že se během let moc nezměnila. Stejná povaha, stejné úvahy...
O to zajímavější je ale její tým, který si vycvičila. Sice nedostali moc prostoru, ale můžu říct, že Tateho jsem si určitě neoblíbila.
Když jsme u neoblíbenosti... můžete někdo PROSÍM zabít Catinu matku? Ta ženská je vážně děsná.
A teď je tu samostatná kapitola. Bones. Nebudu popírat, že bych ho nechtěla doma. Je to jedna z nejlépe napsaných postav, se kterou jsem se v knihách setkala. Samozřejmě se objeví na scéně, všechny šokuje a pak se projevuje jako princ na bílém koni. Jenže místo meče má tesáky a místo koně motorku.
Sarkastické hlášky a hlavy lítají vzduchem, všichni okolo  se Bonese snaží zabít, protože je to samozřejmě zvíře, nespoutané monstrum nebezpečné všem lidem, které by mělo být eliminováno. Ty hlášky a kotě mi opravdu chyběli...

"Myslíš, že se bojím sálu plného lidí?" zeptal se ostře Bones. "Jen ať si své hračky ponechají, alespoň poznají, jak málo s nimi dokážou. Jakkoli dobře je vycvičila, nejsou jako ona.
Juan mrkl. "On si dokáže poradit s třiceti lidmi po zuby ozdrojenými stříbrem?"
str.140


Dlouho jsem na knížku netrpělivě čekala, dokonce jsem jednou otevřela originál a přečetla pár kapitol. Jenže jsem si to neužívala tolik jako v češtině. Překlad je prostě skvělý a já ho náležitě doceňuji. Děj plyne rychle bez nejmenších zádrhelů a nutí vás otáčet stránku za stránkou.
Budete se smát, budete trnout hrůzou, co se stane a budete nadávat. Já třeba dostala kvůli knížce nadáno za svůj slovník.
Knížku jsem si užívala od začátku až do konce, i když jsem konec kvůli svému zlozvyku přečíst si posledních několik stránek znala.
Ale ani tak mě v mém vražedném tempu nic nezastavilo a knížku jsem přečetla - fakt jsem to počítala - během 26 hodin i s chozením do školy a spánkem.

Nemůžu jinak než tentokrát dát už 10/10. Protože tahle knížka si to určitě zaslouží. Už několikrát jsem ji znovu otevřela a četla si poznačené pasáže. Takže je asi jasné, že se nemůžu dočkat dalšího dílu.

"Chci u toho být." V Donovi se probudila profesionální zvědavost.
"Mistra upíra nevídám v akci každý den. Vidím jen, co po něm zůstane."
"A v tom se také mýlíš," prohlásil Bones. "Viděl jsi ji bojovat celé roky, tudíž jsi Mistra upíra spatřil v akci již mnohokrát. Jí jen bije srdce."
str. 141

You May Also Like

0 komentářů