Mám přečteno: Mediátor - Krajina plná stínů

by - listopadu 15, 2012

Název: Krajina plná stínů
Autor: Meg Cabot
Série: Mediátor
Díl: 1.
Počet stran: 192
Nakladatelství: Knižní klub
Vyšlo: 3/2004

Anotace:
Svět šestnáctileté středoškolačky Susannah se hemží duchy, zbloudilými dušemi, které potřebují pomoc, aby se dostaly do "země stínů". Pomoci jim mohou "mediátoři", lidé se schopností zesnulé vidět a hovořit s nimi. Suze je jinak normální 16letá středoškolačka, která se musí vyrovnávat s matčiným sňatkem, přírůstkem tří nevlastních bratrů, stěhováním z New Yorku do Kalifornie a změnou školy...


Suze je normální teenager. Oprava. Není vůbec normální. Je mediátorka, takže pomáhá duchům do posmrtného života, nebo jak se to místo vlastně jmenuje.
Její máma se znovu vdala a ona se musela přestěhovat za ní do Kalifornie, kde ji čeká pohroma v podobě tří bratrů. A starého domu. Suze nesnáší staré domy. Protože se tam často zdržují duchové. A co čert - nebo v tomhle případěn duch - nechtěl, v jejím pokoji je zabydlený duch mladého mexičana. Jmenuje se Jesse a opravdu se mu nechce stěhovat se do jiného pokoje. Každopádně Suze je drsná vyjednavačka a docílí svého.

Bude navštěvovat misijní školu Junipera Serry. Tři sta let starou. Takže je pochopitelně vyděšená, že tam bude velké množství duchů. To se ale spletla. Potká tam totiž dalšího mediátora. Otce Dominika, který se momentálně potýká jen s jedním duchem. Zato ale duchem pěkně naštvaným a prahnoucím po pomstě.  

Pokud si myslíte, že duchové jsou milá stvoření, jako například tady Casper, tak se pekelně pletete. 
Mají normální podobu - tedy vypadají tak jako vypadali za živa. A věršinou chtějí něco vyřídit svým blízkým nebo touží po pomstě. 
Přesně tenhle typ je Heather, dívka, která se z nešťastné lásky zabila a teď "straší" a terorizuje školu.
Jesse,  je Suzin něco jako spolubydlící. Je duch. Ale je milý. A s tím se ještě Suze nesetkala a  nic po ní jako po mediátorovi nechce, což je divné. 
Ve škole se seznámí s Cee Cee - je to albínka a redaktorka školních novim a spolu s Adamem tvoří tým třídních vyvrhelů. A taky jsou to noví  Suzini kamarádi.


Tuhle knížku jsem si chtěla přečít už dávno, co si budeme říkat, je to přece tak nějak základ YA. Konečně se mi knížku povedlo ukořistit v knihovně a tak jsem se dala vesele do čtení.
Čekala jsem toho celkem dost, protože na knihu jsem četla v podstatě jen dobré recenze a i přes vysoké očekávání jsem nebyla vůbec zklamaná. Čtení mi ubíhalo rychlo, děj je dobrý a téma je originální a neotřelé.
Líbí se mi taky Suzin styl vyjadřování, je nespisovný a perfektně sedí k rebelské šestnáctileté holce.
 Neodpustím su pár keců k obálce, která je asi to jediné, co mi na knížce vadilo.
Celkově se mi knížka dost líbila a určitě si přečtu další díly :)  8/10


You May Also Like

2 komentářů

  1. Mediátor je jedna z mých nejoblíbenějších serií a díl od dílu je lepší a lepší :)

    OdpovědětVymazat
  2. vážně? tak to se mám na co těšit :))

    OdpovědětVymazat