Mám přečteno: Démon z Hex Hall

by - ledna 22, 2013

Autor: Rachel Hawkins
Série: Hex Hall
Díl: 2.
Počet stran: 248
Nakladatelství: Knižní klub
Vyšlo: 7/2012

Anotace
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?


OBSAHUJE SPOILERY


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Podruhé se se Sophie setkáváme ještě na Hex Hall, kde je na celkem katastrofické hodině Obrany s Vandy. Která se ji pokusí tak nějak neúmyslně úmyslně utopit. Tomu všemu navíc přihlíží Cal. Naštěstí se to ale nestane a Sophie je zachráněna. 
Jenže zachráncem je její otec. Ano, správně. Otec, předseda Rady, kterého vidí poprvé za svůj život. Ten nemá samozřejmě nic lepšího na práci, než ji pozvat na prázdniny do Anglie, kde se může pokoušet přemluvit ji, aby nepodstoupila Odebrání, které by ji mohlo zabít. Sophie se rozhodne jet, ale jedině za podmínky, že sebou vezme Jennu. K tomu všemu se k nim přidává i Cal, a jak se Sophie dozvídá, je to její snoubenec. 
Jupí - aneb šílená jízda může začít!

Abych pravdu řekla, když jsem začínala číst, nepamatovala jsem si víc jak polovinu věcí, která se odehrála v předešlém dílu.
Na jednu stranu mi přišla knížka trochu překombinovaná, ale na druhou jsem si ji vážně užila. Hlavní bylo, že jsem nad ní nemusela vůbec přemýšlet a to jsem potřebovala. Možná to je ale jeden z důvodů, proč se mi zdála tak skvělá. Protože když se to snažím podruhé přebrat v hlavě... fajn, radši to zkoušet nebudu... sakra, už se stalo...

Mám ráda sarkastické hrdinky, vážně. Kate Daniels a Anitu Blake přímo miluju. Jenže chuděra Sophie je jim asi tak blízko jako Merkur k Plutu. Což je hodně moc světelných let. Někdy už to přeháněla a já jí to vážně nežrala.
Další blbost - panebože proč Cal? To je jako pravidlo, že se v YA knížkách/sériích musí objevovat milostný trojuhelník? Dohodnutý sňatek? Proč ne, ale dle mého by příběh zvládl fungovat i bez toho, ale nejspíš by to nebylo ono, kdyby se o holku neprali dva pěkní kluci. 
Jenže z nichž jeden je lovec démonů a Sophie je vlastně démon. Ale tohle samozřejmě taky bude fungovat. Ono se to vyřeší. Aneb nepřítel v posteli. Jak milé... On se ji Archer snaží zabít, ale když se s ním potká v zapadlé uličce, první co ji napadne je, že Archer vypadá jinak... 
Vyústění jejich... nečeho - vztahem bych to nenazývala mi přišlo tak naivně romantické, že jsem málem začala brečet... fajn, tak přeháním... ale nevadí... To jako vážně? Ten kluk ji chce/má/musí zabít a ona se s ním klidně líbá? 

Každopádně zápletka se mi moc líbila. Možná je to jen další důsledek mého nepřemýšlení, ale až do konce jsem neměla potuchy, kdo stojí za vyvoláváním dalších démonů. 
No možná začátek aneb Sophiino Odebrání jsem trochu nepochápala... ta holka je pevně přesvědčená, že svoje síly nechce a stačí, aby tatínek řekl pár vět, ukápla mu slzička a Sophie jako hodná holka změní názor a ustoupí od své sebevražedné mise?

Fajn. Takhle sepsané to působí jako největší blbost všech dob - a to nejspíš jak knížka, tak i tahle "recenze". A to jsem původně chtěla dát 9/10. Ale nic. Protože když teď opadlo počáteční nadšení, vím, že tahle knížka byla pomalu větší fiasko než díl první. A nezáchránil to ani ten konec, který byl z části neskutečně divnej ale taky docela solidně napínavej.
Jenže knížce nemůžu odpárat ani to, že ten příběh se četl v podstatě sám a všechno rychle odsýpalo. Sakra...
 6/10. Aneb poučení nedávat na první dojem a všechno si to pořádně promyslet. Každopádně si ale chci přečíst ten poslední díl.

Jo a ještě mimochodem - miluju tu obálku, ale mohl by mi někdo laskavě vysvětlit tu kočku? Protože je na každém dílu. Má nějaký speciální význam, který mi uniká, nebo je tam prostě pro efekt?

You May Also Like

2 komentářů

  1. Mne sa knižka veľmi lúbila, ešte viac ako 1. diel 8D Pre mňa sú sarkastické hrdinky a čarodejníci a démoni a Archer veľkou slabosťou 8P Milujem túto sériu 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasné... je to názor každého... mně tenhle díl prostě bohužel nesedl.. :/

      Vymazat