Hobbit: Neočekávaná cesta

by - února 01, 2013












Hobití šílenství už  skončilo, ale nebyla bych to já, abych k tomu taky něco neřekla.
Jako věrný fanoušek Pána prstenů jsem se na Hobita samozřejmě těšila. Věděla jsem, o čem má film být, i když jsem knížku nečetla. Vlastně kromě Společenstva prstenu jsem nečetla od Tolkiena nic. Hanba na mě, ale ty knížky mě bohužel nebavily.
Hobbit měl u nás premiéru 13.12.2012 a já už dlouho předtím sháněla někoho, kdo by na to se mnou šel do kina. Většina mých kamarádů ale mé nadšení pro Pána prstenů a fantasy celkově nesdílí, tak jsem byla ponechána osudu a šla sama. To je na druhou stranu taky dobré. Aspoň do mě nikdo pořád nešťouchá a neptá se mě, co se teď stane...


Film sleduje cestu hlavní postavy Bilbo Pytlíka, který se ocitne na dobrodružné výpravě. Cílem cesty je si znovu nárokovat ztracené trpasličí království Erebor. Bilba nečekaně osloví čaroděj Gandalf Šedý, díky kterému se ocitne ve společnosti třinácti trpaslíků v čele s legendárním bojovníkem Thorinem. Cesta do divočiny vede přes tajemné země, kde se to hemží zlobry, skřety a kouzelníky. Ačkoliv cíl jejich výpravy - Osamělá hora, leží na Východě, musí projít nejdříve jeskynním systémem, kde Bilbo potká někoho, kdo mu navždy změní život…Gluma. Skromný Bilbo Pytlík pak sám s Glumem na břehu podzemního jezera objeví nejen hloubku lstivosti a odvahy, která překvapí i jeho samotného, ale také získá do svého vlastnictví Glumův prsten „miláška“, který má nečekané a užitečné možnosti... Jednoduchý zlatý prsten je spojen s osudem celé Středozemě takovým způsobem, jaký Bilbo nemůže zatím ani tušit.


screenrant.com
Jak už jsem řekla, na Hobita jsem se těšila, ale nemoc mi bohužel překazila jít na premiéru, takže do když jsem se konečně dostala do kina, bylo 20.12.2012. Když už nic, chtěla jsem to pro všechny případy stihnout před koncem světa.
Když jsem se konečně usadila a film měl začít, tak skoro jako vždy u nás v kině se objevil problém. Nešel zvuk. Nakonec to spravili, ale hrozně to řvalo. Já navíc seděla v předposlední řadě a repráky byly hned za mnou. Tak ale zvládla jsem to....

Film začíná tím, že starý Bilbozačíná psát knihu, kterou pak odkáže Frodovi. Setkáme se tu taky s Frodem ve chvíli, kdy šel naproti Galndalfovi.
Ano, Gandalf...  byl to on kdo zatáhl Bilba Pytlíka, spořádaného hobita z nejlepší nory v kraji do nějakého šíleného dobrodružství. Po velmi vtipném rozhovoru mu totiž na dveře nakreslí runu, která nakonec přitáhne trpaslíky - a teď si vzpomenout a dohledat všechna ta jména... tak pozor - Fili, Kili, Oin, Gloin, Balin, Dvalin, Bifur, Bofur, Bombur, Dori, Ori, Nori a Thorin Pavéza. 

Trpaslíci v Bilbově noře byli nepřekonatelní... Nejdřív se začali trousit po jednom. Pak přišli Kili, Fili... a no, tady je klip... :) 

Každopádně bych pak chtěla umět uklízet a umývat nádobí jako oni... další scéna, která se mi na filmu moc líbila. K tomu všemu nám i trpaslíci zazpívají.

K mým oblíbencům kromě Bilba - na kterého jsem byla velmi zvědavá, protože Matrin Freeman alias dokror Watson je moje velká láska - se přidali i Fili a Kili, ti dva byli naprosto skvělí. Pak samozřejmě Gandalf, který to všechno doplňoval svými hláškami a nakonec je tu ten nejarogantnější trpaslík, který kdy snad byl na filmovém plátně a to Thorin. Když jsem ale díky několika flashbackům, které ve filmu jsou, zjistla Thorinovu minulost, už jsem se nedivila, proč je takový, jaký je.

Po vyplenění  Bilbovy spíže ho pak trpaslíci pozvou na dobrodružství  - není to nic jiného než výprava k Osamělé hoře, poražení draka Šmaka, který střeží ukradený trpasličí zlatý poklad. Do výpravy je také zahrnuto dobytí zničeného města Del, které chtějí trpaslíci získat zpět.

screenrant.com
Děj se mi sedl zdál místy zdlouhavý, ale to jsem tak něja čekala, když se to nakonec rozhodli roztáhnout na tři díly. Jedna z věcí, na které jsem se taky těšila byla návštěva Roklinky a tedy elfů.
Stejně jako v LOTR je i tady nádherná a jedinečná krajina a můj největší sen - jet do Finska a Irska - se změnil na 'jet na Nový Zéland', to mi prostě nikdo nevymluví...

Každopádně co mi film celkem zkazilo byl dabing. Do kolen mě dostalo "musíme zafixovat Roklinku" nebo "dal bych si k tomu hranolky". Víc k tomu radši psát nebudu, protože téma dabing x titulky se nejspíš dočká vlastního článku.

I přes těhdle pár nedostatků jsem si film neuvěřitelně užila a určitě půjdu na další díl. A navnadil mě na přečtení knížky, takže tenhle film má opravdu velké zásluhy. Pokud mám hodnotit tak 9,5/10 :)


screenrant.com

You May Also Like

0 komentářů