Review: Muži, kteří nenávidí ženy

by - května 22, 2013




Autor: Stieg Larsson
Série: Milénium
Díl: 1.
Počet stran: 536
Nakladatelství: Host
Vyšlo: 3/2009

Anotace
Novinář Mikael Blomkvist má za úkol vyšetřit starý kriminální případ: Harriet Vangerová, vnučka průmyslníka Vangera, zmizela beze stopy téměř před čtyřiceti lety. Blomkvist se seznámí s Lisbeth Salanderovou, mladou svéhlavou ženou, nepřekonatelnou hackerkou, která se stane pro jeho pátrání nepostradatelnou. Blomkvist a Salanderová tvoří neobvyklý pár, ale dokonalý tým. Společně začnou brzy rozkrývat temnou a krvavou rodinnou historii.

Trilogie Milénium nové hvězdy švédské kriminální literatury Stiega Larssona sklidila ihned po svém vydání mimořádný úspěch u čtenářů i kritiky. Trilogie Milénium dosud ve světě prodáno více než 8 000 000 výtisků a i v našem knihkupectví patří k nejprodávanějším knihám vůbec. První díl trilogie, kniha Muži, kteří nenávidí ženy, vtáhne do děje a nepustí.
 ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Moje první seznámení s trilogií Milénium proběhlo už celkem dávno prostřednictvím filmu a můžu říct, že zrovna dvakrát velký úspěch to nebyl. Film jsem ani nedokoukala. Do knížky se mi tedy moc nechtělo, ale když jsem na ni narazila v knihovně, tak jsem si ji nakonec nejpíš ze zvědavosti vypůjčila.

Možná bych mohla trochu přiblížit děj...

Mikael Blomkvist byl uznávaný, ale protože napsal obviňující článek, pro který neměl pádné důkazy, je nyní obviněn z pomluvy, odsouzen ke třem měsícům vězení a nejspíš se bude muset vzdát i svého působení v časopise Milénium, jehož je spolumajitelem.Úniková  cesta se mu naskytne v podobě možnosti vyšetřování staré vraždy Harriet Vangerové, která zmizela před téměř čtyřiceti lety.
Lisbeth Salanderová si dělá věci po svém. Pracuje jako externí detektiv v bezpečností agentuře a když se Mikael rozhodne pro pomoc při vešetřování, dostane se právě k Lisbeth...

Prolog mě zaujal, první kapitolu jsem četla snad na 3x a ve druhé se konečně objevila Lisbeth, která mě zaujala víc než Mikael/kterého jsem si neoblíbila ani později/.
Na můj vkus se kniha rozjížděla celkem dlouho/autor seznamoval čtenáře se se situací/, potom se to pořádně rozjelo a v poslední části taky nic moc. Nikdy jsem totiž němal ráda politické/ekonomické blbosti, ve kterých se skoro vůbec neorientuju. I tak se to ale Larssonovi povedlo podat  skvělě a čtivě.Všechno bylo promyšlené a tím pádem jsem nad knížkou musela celou dobu přemýšlet i já. Některé věci mě šokovaly víc, než jiné.

Nevím, co víc ke knížce říct. I když jsem se někdy rozmýšlela, jestli to dočíst, rozhodně toho nelituju, protože Muži, kteří nenávidí ženy je jedna z nejlepších knížek, které jsem zatím četla a Lisbeth je velmi zvláštní knižní hrdinka, která se též dostala na horní příčky mého žebříčku oblíbenosti. 9/10

Prolog si můžete přečíst zde, na stránkách nakladatelství Host.

Trailer na švédský film


Trailer na americký film

V blízké době očekávejte i recenzi na komiks, který vyšel minulý měsíc :)

You May Also Like

1 komentářů

  1. Za mě naprosto top knížka. Švédská verze filmu je pro mě možná o něco lepší než ta americká, na druhou stranu Daniel Craig v roli Mikaela je naprosto fenomenální. Ale přijde mi, že ta švédská varianta jde více na dřeň. Když dává Bjurmanovi Salandorová masáž, tak je z toho člověku skutečně nepříjemně a nepůsobí to vůbec hezky.

    OdpovědětVymazat