Film: Star Trek: Into Darkness

by - června 07, 2013

Protože kapitán James T. Kirk (Chris Pine) je stále horkokrevný a nedisciplinovaný rebel, způsobil drobnější galaktický incident, který by za normálních okolností skončil jeho degradací. Podmínky na rodné Zemi ale normální ani zdaleka nejsou. Došlo totiž k bezprecedentnímu a devastujícímu útoku na Hvězdnou flotilu (Organizace spojených národů budoucnosti) a posádka Enterprise se nabídne, že dopadne pachatele, záhadného intergalaktického teroristu Johna Harrisona (Benedict Cumberbatch). Půjde o její dosud nejnáročnější misi, protože se vydají do míst, kde je ta nejtenčí hranice kamarádstvím a nepřátelstvím, pomstou a spravedlností, klidnou budoucností a ničivou válkou, jež může zničit celý náš vesmír.
 ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨*¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Už v kině jsem věděla, že pokud budu chtít sepsat nějaké shnutí z tohohle filmu, bude to hodně složité. Star Trek je moje srdeční záležitost, jak původní seriál nebo nové zpracování, ve kterém mi občas// přiznávám bez mučení// ukápne slina nad Kirkem... 

A abych nezapomněla, možná se objeví pár nezásadních spoilerů 

 A v čem teda spočívá celá zápletka? No v podstatě Kirk poruší plno předpisů, s tím ale nesouhlasí Spock a napráší ho velitelům. Oba jsou převeleni, ale než se stihne něco stát, zaútočí na Flotilu hlavní záporák John Harrison. Způsobí jim plno problémů a Kirk si pak vymůže právo ho pronásledovat a zlikvidovat.
To zásadní tedy víme. A to je v podstatě hlavní plot filmu, na který se později nabalí ještě pár věcí.


Kirk a jeho posádka jsou zpět. Musím přiznat, že mi už celkem chyběl a potřebovala jsem něco nového. Jeho hlášky jako vždy nezklamaly a překvapením byl celkem i Spock. Ten má krizi z Uhurou...
Bones byl... no prostě Bones aneb na konci jeho: 'Pět let ve vesmíru? To si ze mě děláte srandu!' |nebo tak nějak|
I když se tam mihli všichni staří známí/zatím vynechejme Harrisona/ tak myslím, že by mohli dostat ještě víc prostoru. Ale to by film měl asi tak 3 hodiny minimálně... ne že by mi něco takového mohlo vadit.

John Harrison alias Khan byl mým velkým očekáváním a musím říct, že Sherlock nezklamal /pardon, ale jeho pravé jméno si nejsem schopná zapamatovat, mám ho zafixovaného jako Sherlocka/.
Sociopatický záporák je dle mého základem každého dobrého akčního filmu a Khan předvedl co mohl a ještě možná něco navíc. Tajemná minulost, nevypočitatelné chování a provokace Kirka byly jeho hlavními zbraněmi. A nějaké měl samozřejmě v zásobě.
"Tell me captain, have I got your attention now ?" - Khan
Co jsem si teda z celého filmu odnesla? No v podstatě jen pozitivní zážitek.
Je pravdou, že film vsází hlavně na speciální efekty, dramatické momenty a srdcervoucí přiznání, ale i tak má to něco do sebe.
Ano, bylo to zbytečně překombinované, nelogické a až moc vygradované, že i ve sci-fi rovině vás to donutí říct - co to sakra bylo?
Pořád se ale něco děje. A to se nedá říct u všech filmů. 

|Změna názoru.  Rozhodla jsem se to ohodnotit. Není to lehké. Ale na plný počet to necítím, takže se moc omlouvám, Spocku i Kirku, ale máto to za 9/10.

Ehm... a tohle si nemůžu odpustit..

A pokud se ještě chcete trošku pobavit, tady je článek, kde se Abrams brání nařčení ze sexismu... no a je tam i přiložené video, které ukazuje Khana ve sprše... jedna z vystřižených scén ;D 

You May Also Like

1 komentářů

  1. Byla jsem v kině, protože miluju první díl a moc se mi druhý líbil :D

    OdpovědětVymazat