Review: Drakie

by - července 15, 2013

Autor: Sophie Jordanová
Série: Drakie
Díl: 1.
Počet stran: 296
Vazba: Hardback
Nakladatelství: CooBoo
Vyšlo: 8/2012

Anotace
Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Pokud jste si mysleli, že draci neexistují, není to tak úplně pravda. Ano, sice vyhynuli, ale jsou tu jejich potomci drakiové, kteří se v ně umí přeměnit.
A právě takovou drakií je i Jacinda. Jenže ona je nejenom zvláštní tím, že je drakie. Ona umí navíc ještě dštít oheň, což se nestalo už po generace. A
v rámci vylepšení genofondu si musí vzít Cassiana - budoucího vůdce kmene.
Jenže Jacinda nemá ráda pravidla a chtěla by se rozhodovat sama. Jednou se jde proletět s kamarádkou a málem je chytí lovci. Když už si myslí, že ji mají, pomůže jí Will.
Takže to nakonec přežije, ale stejně musí pryč od kmene a proto se svou matkou a sestrou dvojčetem, z nichž ani jedna není drakie, odcestuje pryč.
Ubytují se v malém městě uprostřed pouště. To prostředí ale Jacindu zabíjí. Naštěstí ale najde způsob, jak svou drakii udržet na živu. Tím způsobem není nikdo jiný než Will, který shodou okolní chodí na stejnou školu. 
Jenže i když se vyřešila ta věc s drakií, přece to nemůže být tak jednoduché. Ještě pořád ji tu může najít její kmen. A pak je tu jeden nepříjemný fakt... Will nebo Cassian?

Zavrtím hlavou, nedokážu ze sebe vypravit ani hlásku. Rychle si prohlížím jednotlivé obličeje. A pak ho uvidím. Jeho. Kluka, kterého jsem hledala a ani jsem o tom nevěděla, netušila jsem...
str. 50
Ač nerada, přiznávám, že z ohledu charakterů jsem s touhle knížkou jsem měla velké problémy, protože žádná z postav mi nepřišla milá ani sympatická. Jediný, kdo se mi celkem líbil byl Cassian a je mi jenom líto, že nedostal víc prostoru. Možná v dalších dílech.
Jacinda byla ohledně svých rozhodnutí tak neuvěřitelně přelétavá, že jsem to občas nestíhala ani sledovat, pro co se momentálně rozhodla. Malé plus má ale za to, že si stojí za svým a odmítá zabít svou drakii.
Will... no, já osobně ho ráda nemám. Vůbec, absolutně NIC jsem mu nevěřila a občas mi vylétlo obočí až k vlasům se slovy "to jako vážně?".

No shrnuto a podtrženo, četlo se to dobře a námět je dobrý. Jen mi to přijde trochu nedotažené. dračinu (? ale tak, když je upířina...) dost těšila a Drakie měla skoro všechny recenze pozitivní a proto jsem do ní vložila asi moc nadějí. I po dočtení mi zůstala kupa technických otázek. Ta nejotravnější je: Jak to, že si, sakra, nepopálí krk a neshoří na popel, když chrlí oheň neúplně přeměněná?

Na zabití času a když nechcete přemýšlet je tahle knížka dobrá. Navíc je tu /pro mě absolutně profláklé klišé (víc než milostný trojuhelník)/ láska na první pohled. Ani neznají svoje jména a už vědí, že budou spolu. 
Původně jsem chtěla dát 8/10, ale když jsem nad tím celé odpoledne přemýšlela, tak dobré to nebylo. 7/10 a možná si někdy ze zvědavosti přečtu další díly.

S Willem si neustále připadám ohrožená, riskuju prozrazení. Neustále na mě číhá nebezpečí, je hmatatelné jako mlha v horách. A já se toho pocitu nemůžu nabažit. Nemůžu se nabažit Willa. Přeju si, aby mi byl pořád nablízku. Je jako droga, bez které se neobejdu, kterou potřebuju k životu. Je to závislost. Silná a vše pohlcující.
str. 123

You May Also Like

4 komentářů

  1. Tú knihu už strašne dlho chcem prečítať, ale nikde ju neviem zohnať :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla štěstí, že jsem na ni narazila v knihovně no... :)

      Vymazat
  2. Séria sa mi veľmi páčila 8) a tie obálky sú dokonalé 8)

    OdpovědětVymazat