Review: Temná horečka

by - srpna 05, 2013

Autor: Karen Marie Moningová
Série: Horečka
Díl: 1.
Počet stran: 352
Vazba: Paperback
Nakladatelství: Jota
Vyšlo: 7/2012

Anotace

První díl z pětidílné řady od mimořádně úspěšné autorky. Otevírá se svět plný tajemství a záhad, napětí a vášně, těžko definovatelný prostor mezi realitou a snem, současností a dávnými legendami.

Mac je obyčejná holka z malého jižanského města, která se stará především o nehty a dokonalé opálení. Její bezstarostný život ale trvá jen do chvíle, kdy najdou tělo její mrtvé sestry, která jí stačila v hlasové schránce zanechat podivný vzkaz... Ve snaze přijít tajemství na kloub vyráží do Dublinu, kde nachází sestřin rozházený byt a množství stop. Postupně se zaplétá do přediva klamu a lží a zjišťuje, že je stejně jako její mrtvá sestra obdařena zrakem, jímž dokáže nahlédnout do světa, který zůstává ostatním lidem utajen. Zajímá ji jediné: najít knihu, která možná stála její sestru život a může přivodit zkázu celému lidstvu.

 ***
Barrons a Mac
Jeden den jsou vašimi největšími starostmi správný odstín laku na nehty a zlatavé opálení a za týden se honíte po Dublinu s příšerami, o kterých jste neměli ani ponětí, že existují a které se vás teď bůhví proč snaží zabít.
Přesně tohle je situace, ve které se ocitla MacKayla Laneová. Jedno krásné letní odpoledne jí totiž zavolala policie s tím, že její sestra je mrtvá a později od ní najde v mobilu hlasovou zprávu, která nemůže být podivnější. Nakonec vyráží do Dublinu. Má v úmyslu rozkrýt tajemství hlasové zprávy a pomstít sestřinu smrt.
Jenže v Dublinu se dějí divné věci. Nebo, lépe řečeno, vyskytují se tu podivní lidé. Kteří ale vůbec nejsou lidé a Mac tak zjišťuje, že má schopnost nahlédnout do světa, který ovládají nadpřirozené bytosti a který je pro dvaadvacetiletou blondýnu s jihu smrtelně nebezpečný.
Naštěstí pro ni tu je ale Jericho Barrons, záhadný muž, vlastnící knihkupectví a starožitnictví, který se rozhodne, že Mac je cenná, než aby měla umřít. Prozatím.

Sesypala jsem se jako luční květinka. Jistě lákavá pro případné samce, kteří mají zajistit přežití našeho druhu, ale příliš slabá, aby přežila sama. Takže nakonec přece jen ta Barbie.
Když se ke mně obluda natáhla, nezmohla jsem se na víc, než na jedno přidušené kviknutí.
s. 122

Jako věrný fanoušek True Blood jsem nemohla nesrovnávat Mac a Sookie - obě jsou blonďaté, jsou z jihu a neuvěřitelně naivní. Nakonec z toho ale vyšla vítězně Mac. Na vině je změna vzhledu/nedobrovolná, a přehodnocování životních priorit a postupný vývoj charakteru. Na začátku sem ji vážně neměla ráda a nechápala jsem její uvažování. Jak ale příběh ubíhal, tak můžu říct že jsem si na ni zvykla, ale to je tak všechno. Cokoliv jiného by byla lež.
Kdo mi ale pořádně leží v žaludku je pan Jericho Barrons.
Ještě pořád se nemůžu rozhodnout, jestli ten chlap je nějaká divná verze budoucího záporáka/nebo i klidně klaďase, nebo jestli je to jen namyšlenej, arogantní povýšenej /ale i sexy/idiot. Pardon, ale jinak to vyjádřit nezvládnu.
Ten chlap kolem sebe hází vražednými pohledy, je tajemnost sama a když se ho Mac zeptá na otázku, obratně se jí vyhne. Na druhou stranu, je pravda, že život jí zachraňuje celkem ochotně.
Dalším mužem, který se vyskytl Mac v životě a v budoucnu nejspíš bude protější stranou Barronsovi je V'lane, dananský princ, který se živí na lidech sexem.

Alabastrové kopí, které jsem držela v ruce, jako by žhnulo  posvátnou září, a já se točila, uhýbala, útočila a bodala. Vnímala jsem, jak se celá měním, a bylo to moc příjemné.
s.329

Většinou s fanpostery nesouhlasím,
ale Gandy mi na Jericha sedí dokonale.
 
Celkově je svět Dananů velmi zajímavý a mně po pravdě pomohl malý přehled, který je na konci
knihy a kde je sepsána většina věcí z dananského světa. Měla jsem ale trochu problémy s výslovností všech těch irských jmen a dalších věcí, a protože nemám ráda "doslovné" čtení, tak jsem googlila o sto šest a i tak jsem měla pocit, že si zpřelámu jazyk. Ale až na pár takových vyjímek je výslovnost zakomponovaná do českého překladu.

Věcí, která měla ale v knížce neskutečně iritovala jsou vsuvky, kdy zjišťujeme, že Mac vypráví celou knížku zpětně a tak narážíme na "v té době jsem ještě nevěděla..." a podobně. Možná jsem nečetla úplně pozorně, ale minimálně v polovině případů tyto vsuvky odhalily zbytečně děj, co bude následovat v dalších knihách a připravily tak autorku pro další momenty překvapení, kterých bych v knize uvítala klidně ještě víc.

 Knížka mi přijde jako celkem povedené uvedení do nového fantasy světa, tahle mytologie mě vždycky zajímala, ale nemám o ní tolik načteno, takže nemůžu říct, jak moc je to originální. Nebylo to žádné veledílo, ale jsem si kupodivu jistá, že se mi to líbilo. Velkým lákadlem je i sexy/otravný Barrons, který je tajemný jako samo peklo a tak nějak mám tušení, že cokoliv je zač, nebude to nic dobrého.
"Ještě jednou se vydáte sama po stopě něčeho tak velkého a nebezpečného, a poznáte, že všechna monstra jsou proti mně učinění beránci."
s. 343
 A jsem si tak nějak jistá, že by téhle hrozbě byl schopný dostát. Každopádně já už raději končím, protože tohle byla knížka, o které bych se dokázala bavit do nekonečna. Na první díl pentalogie mi  7/10 přijde jako dostačující hodnocení.

You May Also Like

0 komentářů