Review: Drakie - Útěk

by - ledna 19, 2014

Autor: Sophie Jordanová
Série: Drakie
Díl: 2.
Počet stran: 264
Vazba: Hardback
Nakladatelství: CooBoo
Vyšlo: 12/2012

Anotace
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?
   
 ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨


http://candymax.deviantart.com/art/firelight-148464792Druhý díl drakie začíná přímo tam, kde ten první skončil. Tedy přímou potyčkou Willa a Cassiana za přítomnosti i ostatních lovců. Z této situace se Jacinda a její milovaní dostanou jen díky její sestře Tamře, která se zázračně promění v mlhotvorku - drakie, která dokáže zastřít lidské vzpomínky a oklamat zrak.
Jacinda se tak s matkou a sestrou vrací ke kmeni a stává se v podstatě zajatcem. Ztratila své původní postavení obdivované drakie a zbyla jí jen kamarádka Azurka, ale i ona je na kvůli útěku naštvaná. Ani tak se ale Jacinda nevzdává a plánuje další útěk, nejdřív sama a potom s Willem, který dodržel svůj slib, že si ji najde.
 
http://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=8K-Y62JH5C7vLM&tbnid=hHXPVQw5zU6LVM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.topchinatravel.com%2Fchina-attractions%2Fwhite0cloud-mountain-scenic-spot.htm&ei=vyTcUrT1OoiztAb4v4CABA&psig=AFQjCNF_7iGuaSAeWj6IRnJmOK8F0V4DcQ&ust=1390245435328885
Po pravdě, Jacindu jsem neměla ráda v prvním díle a v tomhle mě nic nedokázalo přesvědčit o opaku. Její emoce a myšlenky a rozhodnutí jsou jako horská dráha, která se nebere konce a jeden si občas přeje, aby se prostě urvaly kolejnice a všechno to spadlo. Jacinda přecházela od stavů totálního zoufalství do naprosté euforie z toho, že se uvidí s Willem. To je další věc. Ani tuto postavu jsem nepochopila a občas jsem si přála, aby se u toho pádu prostě zabil. Jediný, kdo mi totálně nelezl na nervy byl Cassian, který se sice tu a tam choval jako blbec, ale aspoň jsem ho nechtěla zardousit, ke konci mi ho pak bylo trochu líto a dospěla jsem k závěru, že Jacinda je fakt kráva - pardon, ale jinak to říct nedokážu. Co se týče Tamry, ta se stává se svou proměnou celkem zajímavou postavou a ráda bych o vývoji jejícho charakteru věděla víc.

Ale počkat, to se vlastně dozvím. Protože i když jsem si u téhle knížky občas rvala vlasy zoufalstvím, i tak na ní něco je, a já si už stihla půjčit z knihovny poslední díl. Konec skončil solidně a sliboval zajímavou akci v díle posledním, což je asi to jediné, co mě přesvědčilo, že knížce můžu dát 6/10 a nemít z toho výčitky svědomí. Nevím, jestli je to mnou, ale tenhle díl mě opravdu nebavil. Všechny vzájemné interakce mezi postavami mi přišly nucené a jediné, co mě to donutilo přečíst bylo to, že jsem přelistovala na poslední stránku, přečetla si ji a pak uvážila, že to teda dočtu celé. Tenhle díl pro mně byl vážně zklamáním a doufám, že ten třetí to vynahradí.

You May Also Like

3 komentářů

  1. Drakie jsem četla už dávno a byla docela dobrá. Druhý díl mě stejně jako tebe moc nebavil.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se už opravdu dlouho chystám na tento díl, ale za nic na světě se prostě nemůžu přinutit abych začla číst. Což nechápu, protože se mi první díl moc líbil. Ani z Jacindou jsem neměla problém. Naopak mi přišla jako skvělá postava. No, budu jenom doufat, že se to změní a já si knížku konečně přečtu. Jinak skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkem vzato to stojí za přečtení, aby ses dostala k tomu třetímu dílu, ten už mě bavil... :)
      díky :)

      Vymazat