Review: Obsidiánový motýl

by - ledna 06, 2015


Autor: L.K. Hamillton
Série: Anita Blake
Díl: 9
Počet stran: 560
Nakladatelství: Epocha
Překlad: Zuzana Ľalíková a Olajda Prokešová
Vyšlo: 12/2011


Malé představení na začátek:
Kdo je Edward? Nájemný vrah, lovec upírů, kožoměňcců... prostě čehokoliv nadpřirozeného.Občas vezme i nějakou tu zakázku na člověka, ale lidé se pro něj postupem času stali nudnými. Je značně nestabilní a zákony ho nezajímají. Anitu považuje za jednu ze své hrstky přátel ale i tak...
Nnení moc dobrý nápad zabíjet Edwardovo krytí. Pak mu totiž dlužíte laskavost a to není zrovna nejlepší alternativa, o čemž se Anita poučí osobně. Jednoho krásného rána jí totiž zazvoní telefon. Není to nikdo jiný než Edward, který ji zve jako své krytí a odborníka na nadpřirozeno k případu mrzačících vražd v Novém Mexiku, které se nepodobají vůbec ničemu, co kdy který z nich viděl. A že toho viděli hodně.
Přeživší stažení z kůže, kteří jsou navíc agresivní a oběti roztrhané, rozsápané něčím... něčím.
A tak začíná závod s časem, protože čím déle jim to bude trvat, tím víc lidí bude umírat a to přece nemůže Anita dopustit.

 Kromě Anity si ale Edward přizval další krytí, jedním z nich je Bernardo, příležitostný lovec, jinak osobní strážce, který nemá nejmenší tušení, proč tam vlastně je.
Druhou osobou je Olaf. Psychopatický vrah a násilník, který znásiňuje ženy a později je zabíjí. A Anita odpovídá profilu jeho oběti. Olaf ženy nenávidí, nevěří, že by Anita mohla být lepší než on. 
A Edward? Anita je z něj zděšená. Protože žije s ženou a dvěma malými dětmi, Edward čili Ted Forrester - rodinný typ? Anita neví, jestli to není děsivější než Edward socipat.
Tentokrát se v knížkách v podstatě vůbec nevyskytuje Jean-Claude ani Richard, napětí si užijeme víc než dost. Nové Mexiko má novou děsivou příšeru, kterou Anita a Edward musí najít a zabít, mocnou upírku Itzpapalotl s božským komplexem a skrz na skrz zkaženého nekromanta. 
Abych tak řekla, byla jsem celkem ráda, že tentokrát jsem se vyhnula rozjímání, koho Anita miluje víc, jestli upíra nebo vlkodlaka, protože už mi to občas opravdu lezlo na nervy.


            Podívala jsem se na Edwarda a on se podíval na mě a já bych v té chvíli dala nevím co za zrcadlo. Zírajíc do Edwardovy prázdné tváře, těch prázdných očí, které nic necítily, jsem si uvědomila, že zrcadlo nepotřebuji. Už jedno mám.
  str.206

Knížku jsem četla už poněkolikáté a vůbec ničemu to nevadilo. Anita Blake se řadí spolu s Bratrstvem a knížkami od S. Kenyon k mým nejoblíbenějším sériím.
I když Anitu a všechny knížky ze série opravdu a hluboce zbožňuju a většinou na ni nedám dopustit a nedokážu být objektivní, musím přiznat, že tentokrát se mi knížka zdála celkem roztahaná a některé scény celkem zbytečné.
Někdy jsem se vyloženě nudila a listovala o několik stránek dopředu, abych zjistila, jestli to bude lepší. A někde v polovině jsem se konečně dočkala. Vše bylo podrobně (čti: zbytečně podrobně)  popsané a konečně se začalo něco pořádného dít.
V knížce mám spíš vypsané oblíbené stránky a kapitoly, na které prostě najedu a čtu, abych se vyhla již zmíněným, zdlouhavým popisům. Ani tak mi to nezabraňuje číst knížku pořád dokola.
Vzájemné interakce všech zmíněných postav byly k nezaplacení a já se vážně těším, až si ji přečtu znovu nebo půjdu dál k desátému dílu, který patří k mým top.
Sice z Anitiny série mi tohle přišlo o trošilinku slabší, ale i tak 8/10. :))

            Nepřestávala jsem hledět na Olafa, ale zeptala se: "Jaká je jeho specializace, Edwarde? Proč jsi ho přizval konkrétně k tomuto případu?"
            "Jediná osoba, kterou jsem kdy viděl udělat něco blížící se tomuto, je on," odpověděl Edward.
            Pohlédla jsem se na něho a jeho tvář byla klidná. Obrátila jsem se na Olafa. "Bylo mi řečeno, žes byl ve vězení za znásilnění, ne za vraždu."
            Podíval se přímo na mě a řekl: "Policie přijela příliš brzy."
str. 243
______________________
Anotace:
V životě Anity Blakeové se vyskytuje hodně netvorů. Někteří z nich jsou lidé. Mezi ně patří i muž jménem Edward, nájemný lovec se specializací na nadpřirozeno. Ten ji požádá, aby mu pomohla vystopovat největší zlo, s jakým se kdy potkala. Cosi, co vraždí, mrzačí a beze stopy mizí do noci. Cosi, čemu se Anita bude muset postavit naprosto sama…

„Jmenuju se Anita Blakeová. Seznamte se prosím s Edwardem... Edward je nájemný vrah. Specializuje se na nestvůry. Upíry, kožoměnce, cokoli si vzpomenete. Jsou takoví jako já, co jedou podle zákona, a pak je Edward, kterého dodržování zákonů a vlastně ani etika nikdy moc nezajímaly. Dává všemu rovnou příležitost. Jsem jeden z mála Edwardových přátel, ale je to jako kamarádit se s ochočeným leopardem. Spává stočený do klubíčka v nohách vaší postele, nechá vás, abyste ho hladili po hlavě, ale stejně vám pořád může kdykoli rozsápat krk…“


You May Also Like

0 komentářů