Mám přečteno: Julie Kagawa - Železný král

by - září 17, 2012

Název: Železný král
Autor:Julie Kagawa
Série: Železná víla
Díl: 1.
Počet stran: 368
Nakladatelství: Knižní klub
Vyšlo: 4/2012

Anotace:
První díl skvěle hodnocené „young adult“ série s nádechem fantasy.
Život šestnáctileté Meghan Chaseové se převrátí naruby, když se dozví, že jejího malého bratra unesly podivné bytosti do kouzelné země Férie. Během záchranné mise se ukáže, že Meghan je dcerou mocného Letního krále a ona samotná je pro mnoho obyvatel říše cennou trofejí. Ve snaze najít bratra se spojí s Ashem, zimním princem a svým nepřítelem, jehož chladná krása, statečnost a skrývaná zranitelnost jsou Meghan čím dál méně lhostejné…

OBSAHUJE SPOILERY!!


*¨*¨*
Víly – pro mě něco absolutně nového, protože tomuhle tématu jsem se už dlouhou dobu vyhýbala, ale nakonec jsem se nechala zlákat Železným králem a půjčila si knížku z knihovny. Byla jsem dost zvědavá a tady je shrnutí mých dojmů.




S Meghan se setkáváme den před jejími šestnáctými narozeninami. Snaží se žít skoro co nejnormálnější život, jenže je outsider. Její táta se ztratil a ona teď žije se svou matkou, bratrem a otčímem na prasečí farmě v bažinách a její nejlepší kamarád se jmenuje Robbie,
Jenže šestnácté narozeniny jsou strašné. Meghan prožije další ztrapnění a celá škola z ní má legraci a navíc jí někdo unese brášku. Pak se začne rozkrývat hrozivé tajemství o jejím původu a taky zjistí, že její kamarád Robbie není vlastně vůbec člověk ale férij a že se vlastně jmenuje Puk.
Ve snaze zachránit Ethana se Meghan vydá do Kdesikdys k Letnímu dvoru, lidu jejího otce, krále Oberona. Ale nic není jednoduché a po cestě ji málem zabijí a navíc se stihne zadlužit kocourovi Grimalkinovi.
U zvláštní příležitosti se potká u Letního dvora na oslavách Azylu (něco jako smír mezi Letním a Zimním dvorem) s tajemným Zimním princem Ashem, který ji okamžitě zaujme (čti: učaruje J).
U Letního dvora ale nic nezjistila a proto se vydává pryč. Její jediný spojenec a průvodce je Grimalkin, u kterého se stihne znovu zadlužit.
Po dalších patáliích, které se Meghan lepí na paty, se dostane k Zimnímu dvoru. Během cesty se k nim připojil i Puk.
Ale narazí tam na Ashe, který chová zjevnou nevraživost a (ne)smrtelné nepřátelství k Pukovi. Nakonec vzájemné zabíjen odloží na dobu příhodnější, protože nyní zjišťují, že oba dvory ohrožuje technický pokrok, který představuje ve Férii král Mechano. A ten nejspíš drží i Meghanina bratra. Jedna míšenka, princezna letního dvora, která ani nemá ponětí o své moci a dva nepřátelé na život a na smrt, princ a Oberonův poskok, mají v rukou osud celé Férie. A omlouvám se, ještě Grimalkin, VELMI tajemný kocour.
¨*¨
Pravdu? Chvilkami mě knížka vůbec nebavila. Začátek byl pomalý, pak bylo pár zajímavých pasáží a pak přišel skoro dvoutýdenní zásek, kdy jsem z téhle knížky nepřečetla ani písmenko.
Jediné co mě motivovalo do čtení, byl termín k vrácení knížky.
Meghan nemám ráda. Dávala jsem jí malou naději a ona se opravdu snažila, ale málo. Byl tam pokus o vývoj její osobnosti, jenže byla celou dobu naivní a vzpamatovala se až na posledních padesáti stranách knížky. Házela kolem sebe laskavostmi a slibovala hory doly za pomoc kohokoliv. Je sice pravda, že v nějakých nouzových situacích se nespoléhala na ostatní, ale i sama na sebe ale to jí přineslo jenom minimum plusových bodů.

Jako další třeba Ash. Étericky krásný Zimní princ. Sebejistota a nebezpečí z něj přímo vyzařují a je tím, koho byste chtěli mít při takové výpravě po boku. Opravdový princ na bílém koni (no, nevím, jakou barvu má ten jeho, na to si opravdu nevzpomínám; tipuju to ale na černou). Samozřejmě že i on má své vnitřní démony. Mezi ním a Meghan se to ale bohužel nijak nevyvíjí, je to prostě najednou BUM. A chápejte si to, jak chcete.
Dvě vedlejší, ale určitě ne nedůležité postavy jsou Puk a Grim. Puk je opravdu kamarád do nepohody a Meghan se na něho víceméně spoléhá. Jenže ale ani on není všemohoucí a navíc má svou nedořešenou minulost s Ashem.
O Grimovi se toho ale moc nedozvíme, kromě tedy jeho asi tak deseti jmen a toho že je to opravdu stará kočka, která všechno ví, všechno zná a všude byla.
Pokud mám mluvit k překladu, tak ten se tedy dost vydařil. Četla jsem kousek mezidílu v angličtině a občas jsem nad těmi férijskými pojmenováními kulila oči. Aneb NeverNever (Kdesikdys) forever.
¨*¨
Celkově můžu říct, že jsem ráda, že jsem měla knížku jenom půjčenou a nekoupila si ji. Jediné, o čem jsem se přesvědčila, je to, že když jsem s vílami tak dlouho váhala, o nic jsem nepřišla.
7/10… kvůli Ashovi a Pukovi. No a možná ještě kvůli tomu konci, který jako jediný stál za to a byl dobrým zakončením knížky, které má samozřejmě nalákat na další, doufám, že vydařenější díl.

You May Also Like

0 komentářů