RC Review: Temná akademie - Spoutaní

by - října 25, 2012

Název: Temná akademie - Spoutaní
Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie
Díl: 2.
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 9/2012

Anotace:
Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není jen nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnosti. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Casiie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..Druhý díl napínavé tajemné série. Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku...

 *

Na tuhle knížku jsem byla dost zvědavá, její první díl se mi dost líbil a navnadil mě na pokračování série. Jediné, co se mi na knížce nelíbí je ta obálka. Ty oči jsou prostě divný.

 Po incidentu v Paříži je Cassie jiná. Jenže si to nechce připustit. Nechce patřit k Vyvoleným, elitnímu spolku z Darkovy akademie a nechce dovolit svému duchovi, aby se s ní spojil, nebo nad ní převzal kontrolu. Jenže její duch se jí moc neptá. On chce a tak je na to Cassie čím dál hůř. Ještě, ž končí prázdniny a ona se vrací na akademii, kde jí pomůžou se s tím vypořádat.
Jenže jí se navrhované možnosti nelíbí. Určitě se nechce krmit životní silou jiných lidí a rozhodně nechce, aby ten někdo byl její spolubydlící Isabella.
Jenže nakonec se po několika týdnech "hladovění" podvolí... pro dobro všech zúčastněných a nechá sira Alrica, aby jí pomohl. 
Ale je tu víc než jeden problém. Cassie to přitahuje k Ranjitovi, se kterým chodí. Jenže přitahuje v tom horším slova smyslu.
Navíc si Jake neumí dát pokoj a pořád do něčeho musí šťourat. A to mu způsobí nemalé problémy.

Zatímco v prvním díle byla Cassie upejpavá tichá holka, tak aspoň  v tomhle na ni má duch nějaký positivní vliv. Zvýšilo se jí sebevědomí a nenechává se sebou zametat. Navíc tak nějak zkrásněla. A získala moc. A ještě něco, ale o to rozhodně nestojí. V prvním díle jsem ji zrovna dvakrát nemusela, ale tentokrát mi vůbec nevadila.
Co se týče ostatních postav, těch se rozvoj osobnosti moc nedotkl. Isabella je pořád stejná, krásná veselá Argentinka s občas špatnou výslovností a pletením slov. Teď chodí s Jakem. Ale Jake nemá rád Cassie.Navíc se snaží pomstít smrt své sestry. Vlastně jejich vztah dost ochladl. Možná proto, že Cassie chodí s Ranjitem.Ranjit je kapitola sama pro sebe. Vůbec jsem ho nepochopila, jeho chování mi přišlo dost nelogické, ale co já vím, třeba nám to autorka v dalším díle vyjasní.
Aneb nic nemůže být jednoduché.

Nebo možná vlastně něco ano. Celý příběh dobře plynul, ani jsem se nenadala už jsem byla v polovině knížky.
Děj není nijak spletitý, vrací se nějací ti staří nepřátelé a záporáci, Jake si nadělá fůru problémů a Cassie bojuje se svým duchem o kontrolu nad sebou.
I když děj dobře plyne, sem tam se najdou nějaká ta slepá místa. Pro mně to byly většinou začátky kapitol. Konec byl na můj vkus příliš otevřený, ale to nejspíš v zájmu nalákat na další díl.
Cassie se snažila mezi Vyvolené zapadnout, ale přitom se pořád držela zuby nehty statusu stipendistky.
Víc dodatků ke knize už nemám, líbila se mi, bylo to příjemné odpočinkové čtení, když jsem nechtěla nad ničím přemýšlet. 7,5/10. O něco lepší, než předchozí díl. Těším se na ten další.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

You May Also Like

1 komentářů

  1. Mám na knihu podobný názor :)
    Rozhodně jsem ale nepochopila, proč ztah Jake a Cassie tolik upadl, když si vlastně nic neudělali ... :)
    No chci vědět jak to dopadně a těším se na další díl.

    OdpovědětVymazat