Review: Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí

by - října 17, 2012

Název: Pijou mi krev aneb upírkou na vlastní nebezpečí
Autor: Kimberly Pauley
Série: Pijou mi krev
Díl: 1.
Počet stran: 216
Nakladatelství: Alpress
Vyšlo: 11/2010

Anotace:

Mina vyrůstá ve zdánlivě normální rodině. Její rodiče chodí do práce, na nákupy, platí účty a sledují televizní zprávy jako jiní. Ale přece je na nich něco zvláštního - přejí si, aby byla Mina mrtvá, tedy spíš neživá. Rodiče jsou totiž upíři a Mina dostane měsíc na rozmyšlenou, jestli chce opustit kamarádky z nudné střední školy a přejít na upírskou akademii.



Mina vždycky věděla, že její rodiče jsou jiní. Stejně tak její podivínský strýček. Ale teď se po ní chce, aby byla jiná i ona. Má se totiž za šibeniční dobu – jeden měsíc – rozhodnout, jestli se chce stát upírkou.
A ať se vám to může zdát jako jednoznačná a volba, pro Minu to není nic jednoduchého. Navíc musí řešit kromě svého možného upírství i další věci. Ale to ty normální pubertální. Například potenciální přítele. Ve škole je už od šesté třídy zabouchlá do krasavce Nathana a na upířím kurzu potká okouzlujícího a sexy Aubreyho.
Součástí její těžké volby je i kamarádka Serena, kterou bere jako sestru, ale když si zvolí upírství, bude se muset přestěhovat a být pro své někdejší přátele mrtvá. A to jednomu může pořádně zkazit den.


**
MÝTUS: Upíra zabije kůl vražený do srdce.
SKUTEČNOST: No jasně. Tohle zabije každého.
**

Celá knížka je psána velmi vtipně. Mina je navíc taková správná holka, která se s ničím moc nepárá, kromě tedy toho, že ji v přítomnosti pěkných kluků většinou postihne naprostá němota. Já si ji opravdu oblíbila, ale to i další postavy z knížky.
Serena je nenormálně normální potrhlá nejlepší kamarádka, která si prošla několika styly, nebo se dá říct obdobími. Momentálně je z ní gotička, ale když o ní čtete, rozhodně to není nějaká zamlklá holka v koutku.
Nathan je klasický typ kluka, kterého chtějí všechny holky na škole, ale on i přesto není nafoukaný a chová se kamarádsky a mile. Což je možná u kluků neobvyklé. Mina má ale štěstí a tak se kolem ní ochomýtá i milý/roztomilý George, který nechodí pro dobré hlášky nikam daleko a nepokazí žádnou legraci. Samozřejmě je tu i sexy krasavec Aubrey. Ten se ale chová nanejvýš podivně.

**
Georgovi zajiskří oči a já v duchu vzdychnu. Začínám rozeznávat ten pohled. Když jsem ho viděla naposled, přesvědčil Lorelai, že roztleskávačky existovaly už ve starověkém Římě.
**

Tahle knížka není bůhvíjaký trhák. Co víc, některé věci jsou vysvětlené tak, že se mi prostě vymykaly logice. Upíří společnost a její fungování byla ale více méně srozumitelně popsaná, takže jsem se neztrácela jako v někdy v jiných knížkách.
Asi tak jediná věc, co mi ale v knížce lezla na nervy a bila do očí, bylo skloňování Georgova jména, které je tak trošku divné.
Pokud tedy hledáte pobavení a nějakou nenáročnou četbu, určitě sáhněte po téhle knížce. Je určená mladšímu osazenstvu a já se u ní skvěle bavila, chvílemi jsem se smála tak, až se na mě doma dívali jako… řekněme mentálně retardovanou :))
Pokud se mi v knihovně povede ulovit druhý díl, tak si ho určitě přečtu.
Pro tenhle díl 7/10 :))

You May Also Like

0 komentářů