Mám přečteno: Krevní pouto

by - prosince 27, 2012

Název: Krevní pouto

Autor: Patricia Briggs
Série: Mercedes Thompson
Díl: 2.
Počet stran: 288
Nakladatelství: Fantom print
Vyšlo: 2/2010
Anotace: 
Druhá kniha s Mercedes Thompsonovou v hlavní roli.
V dnešní době vládne světu věda, která zakazuje upalování, topení nebo veřejné lynčování čarodějnic. A průměrný zákona dbalý občan se naopak nemusí bát příšer ve tmě. Někdy lituji, že nejsem průměrný občan…
Mercy Thompsonová má přátele na hlubokých místech – a v temnotě. A teď jednomu z nich dluží laskavost a souhlasí, že pomůže příteli Stefanovi předat vzkaz jednomu z upírů.
Ale tento upír není obyčejný – a stejně tak démon, který v něm přebývá…
¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨ 

Mercy je zpátky. A tentokrát se zapletla s upíry.

Protože svému upířímu kamarádovi Stefanovi dluží Mercy laskavost, vydá se s ním jako svědek navštívit nového upíra ve městě.
Jenže nikdo netušil, jak se to všechno může pokazit. No někdo vlastně ano, ale na to musíte přijít sami. Každopádně, v Tri-Cities mají teď problém. A to velký, protože jim tam pobíhá démonem posedlý upír, kterého nikdo nekontroluje a největším koníčkem démonů je ničení a násilí.
A protože je hrozba opravdu, ale opravdu velká, do hledání démona se zapojí i smečka.


Když jsem se probudila, v pokoji byla tma a ve vzduchu jsem cítila papriku a sezamový olej. Někdo zajel pro čínu. Od oběda uběhla už dlouhá doba.
Vykulila jsem se z postele a odšourala se dolů po schodech v naději, že nesnědli úplně všechno. Vešla jsem do kuchyně, právě když Warren rozděloval obsah polystyrénových krabic na tři talíře.
„Hm,“ řekla jsem a opřela se o Warrena, abych lépe viděla na jídlo. „Hovězí po mongolsku. Myslím, že jsem se zamilovala.“
„Jeho srdce už patří někomu jinému,“ ozval se za mnou Ben. „A i kdyby tomu tak nebylo, nehraje tvoji ligu. Ale já ti jsem k dispozici.“
„Ty nemáš srdce,“ řekla jsem mu. „Jenom díru tam, kde by mělo být.“
„Jen další důvod, abys mi dala to svoje.“
Zabušila jsem čelem do Warrenových zad. „Řekni mi, že se mnou Ben neflirtuje.“
„Hej,“ namítl Ben ublíženě. „Mluvil jsem o kanibalismu, ne o románku.“
Str. 94

Hlavní dějové lince hraje druhé housle vztah Adama a Mercy.
Mercy se totiž bojí, co by s ní udělalo, kdyby si Adama pustila blíž k tělu a tak zaujala postoj – když ho budu ignorovat a nebudu s ním mluvit, nic se nestane – který ze začátku více méňě funguje.
Jenže to by Adam nemohl být takový paličák.

V tomhle díle se taky dozvídáme více věcí o světě upírů. Paní  místního klanu Marsilie je neuvěřitelný pokrytec. Opravdu jsem si ji neoblíbila. Ani žádného z jejích upírů, kteří v teď dostali o něco větší prostor.

V druhém díle si opět užíváme napětí a akce, které si pro nás Briggsová připravila i s pořádnou várkou šoků a překvapení. Co bylo řečeno v prvním díle, se víceméně neopakuje a příběh, který se teď odehrává se tématikou liší od toho předešlého.
Nejsem si jistá, jestli to bylo těmi upíry, ale tentokrát se mí četlo o něco hůř, i když čtenář není ochuzen o vtipné dialogy, monology, ani akční a napínavé situace, do kterých se Mercy dostává v podstatě neustále.
Dlouho jsem přemýšlela nad hodnocením, ale nakonec jsem se uchýlila k 8/10.
Ale i když jsem tímhle dílem možná trochu zklamaná, určitě se nenechám připravit o díl 3., protoýže i když Briggsová tuto epizodu uzavřela, tak jsem prostě zvědavá, co dalšího se Mercy stane.

You May Also Like

0 komentářů