Mám přečteno: Měsíční píseň

by - prosince 24, 2012



Název: Měsíční píseň
Autor: Patricia Briggs
Série: Mercedes Thompson
Díl: 1.
Počet stran: 288
Nakladatelství: Fantom print
Vyšlo: 10/2009

Anotace: 

Je čas na změnu! Zapomeňte na sladkobolné romance!
Seznamte se s Mercy Thompsonovou!
Přátelí se s vlkodlaky.
Přátelí se s upíry.
Ovládá bojová umění.
Opravuje stará auta.
Lehce se dostane z každého průšvihu.
Je krásná, je chytrá, je jiná.
„Vlkodlaci jsou nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji.
Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě…“


*
Mercedes Thompson je automechanička. Za plotem jí bydlí vlkodlak, a to přímo alfa místní smečky, opravuje mikrobus patřící upírovi a její bývalý zaměstnavatel a přítel Zee je fae – nadpřirozená bytost.
Jenže ani ona sama není tak úplně normální. Je totiž kožoměnec – mění se dle libosti v kojota.
A když jednou na prahu své autodílny najde mladého vlkodlaka, kterému se rozhodne pomoct, netuší, co všechno uvedla do pohybu.
Poté, co je napaden Adam, alfa místní smečky a je unesena jeho dcera Jesse, Mercy se dostává do středu dění. Navíc je tu někdo, kdo přeměňuje mladé vlkodlaky a prodává je k pokusům testování speciální nové drogy vyvinuté přímo pro ně.
Rozhodnutá pomoct se setkává se svou první láskou, která přijíždí do Tri-Cities pomoct vyšetřovat– Samuelem.
Ocitá se tak mezi dvěma dominantními vlkodlaky, musí se potýkat s vlkodlačí smečkou, která ji nemá v oblibě a co nejrychleji musí najít Jesse.



Urážet čarodějky je stejně hloupé jako zlobit alfu vlkodlaků nebo se tulit k mladému vlkovi vedle mrtvého těla a já tohle všechno zvládla za jediný večer.
Str. 58


První setkání s Mercy může být trochu matoucí. Je jiná, než většina hrdinek, ale má svoje kouzlo, díky kterému si ji oblíbíte.
Mercy je rázná automechanička, pro kterou je zachování vlastní svobody, blaho a bezpečí jejích přátel jedněmi z nejdůležitějších věcí.
Má velmi osobitý způsob myšlení, který mi často vyvolával úsměv na tváři i proto, že knížka je psána z jejího pohledu v první osobě, takže si ho jeden užije do sytosti.
Adam je bývalý voják a alfa místní smečky. Použiji ale na něj Mercyinu definici, která ho vyskytuje více méně dokonale a to maniakální teritoriální a majetnický vlkodlak posedlý kontrolou. Má zvláštní dar lézt Mercy na nervy a vytáčet ji skoro k nepříčetnosti.
Samuel je syn maroka – alfy všech alfů, jednoduše řečeno – a taky Mercyina dětská láska. Jenže je mezi nimi složitá minulost, ve které se Mercy nechce přehrabovat. A rozhodně nechce uvažovat nad svými city k Samuelovi.
Ještě, že je tu Warren, Mercyin vlkodlačí přítel. Jenže i on se potýká s trablemi -  a to v podobě svého lidského milence, kterého kvůli lhaní o tom, kdo je ztrácí.



„Nejsi postradatelná, Mercedes, a nemáš na to, aby ses pletla do války smeček.“ Domluvil, úsměv mu zmizel z tváře a rozhlédl se po lidech v místnosti.
„Poslouchej, kámo,“ řekla jsem. „Já tenhle týden zabila dva vlkodlaky stejně jako ty a s upíry jsem si taky nevedla špatně, když jsem od nich získala tuhle adresu.“
Ty jsi dostala tu adresu od upírů?“ zeptal se Adam nebezpečně tichým hlasem.
Str. 210


Tuhle sérii můžu číst pořád dokola a stejně mě nikdy neomrzí. Peprné dialogy se střídají s naštvanými monology hlavní hrdinky a s někdy delšími popisy, které jsou ale v tu chvíli přesně na místě, abyste se dozvěděli něco o tomto novém světě, který si autorka vytvořila a jak vlastně funguje.
Příběh plyne jako po másle, nenajdete slepé místo, které by vás nudilo. Sice jsem občas kroutila hlavou nad Mercyinou paličatostí a zbrklostí, ale co, každý máme nějaké horší vlastnosti.
Tenhle díl je skvělým úvodem do světa Mercedes Thompson, kde se toho máme ještě určitě na co těšit. 9/10 ovšem mě ale nelze brát jako objektivní osobu, protože tahle série patří do mé Top 5.

You May Also Like

2 komentářů