Mám přečteno: Smrtící tanec

by - prosince 27, 2012

Autor: L. K. Hamillton
Série: Anita Blake
Díl: 6.
Počet stran: 384
Nakladatelství: Triton
Vyšlo: 2009

Anotace
Šestá kniha série Anita Blakeová, Lovec upírů.

Mrtví ji poslouchají na slovo a nemrtví z ní mají strach. Anita Blakeová, nekromantka a lovkyně upírů, však žije dvojí život - i ten milostný! Má poměr s upířím Pánem města i s vlkodlakem. Teď však po ní někdo jde. Na její hlavu je vypsaná odměna, a tak musí život svěřit do rukou spolehlivých přátel. Navíc je nucena k něčemu, o čem se jí předtím ani nesnilo: musí se rozhodnout mezi svými nápadníky. 

Obsahuje spoilery


¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨
Tenhle díl jsemsi přečetla celkem náhodou... po 7. následujícím jsem si vzpomněla, že v tomhle je Edward a taky Anitino velké rozhodnutí ohledně jejích milenců... takže kdo z koho a navíc super-nájemný lovec? Jdu do toho!
Ale ze začátku toho nadšení bylo hodně a následovalo i hodně zklamání, protože v prvních 3/4 mi přišlo, že se nic nedělo a nakonec se toho dělo zas moc.
 
 Anita si žije ve svém malém světě, kde má pevnou představu, že upír je zubatá mrtvola a lykantrop prostě nemocný člověk, který má akorát jednou za měsíc srst. Takže tu jede souboj Jean-Claude versus Richard na plné pecky.
Jenže kromě toho se ji ale někdo pokusí zabít. Nabídnout kontrakt na její život za půl milionu dolarů není jen a proto jí na pomoc přijíždí Edward, milovaný sociopat a nájemný lovec. Anitu celkem udivilo, že za ty peníze to nevzal on sám.
Richard řeší mocenské postavení ve smečce, plánuje převrat, jenže není ochotný zabíjet - a to ani svého soupeře a to mu vlkodlaci prostě nežerou. Aspoň část z nich.
Do města navíc přijíždí upír Sabin, který, jak se ale ze začátku nezdá, má něco za lubem. A to něco je celkem velká věc, která na konci vyvrcholí v úžasné divadlo.
A chcete vědět, koho si tedy Anita vybere? Řeknu jen to, že šok z toho, že Richard požírá Marcuse a jeho proměna na ní, ležící a uvězněné na zemi se rozdýchává celkem špatně. A tak si Anita nakonec vrzne. S kým? Je to jasné, navíc jsem vám prozradila, jak dopadne Richardův převrat.


Co mi celou dobu v knize lezlo na nervy byl Richard. Je to prostě pravý skaut. A Anitino vysvětlování, že zabíjení je třeba, jde kolem něj. On si prostě jede podle své mantry a neustoupí ani o píď.
Anitiny monology jsou jako vždy brilantní. S čím si ale autorka mohla trochu víc pohrát jsou mocenské souboje ve smečce. Ale jak se nakonec ukáže, všechno je spojené se vším.
Taky se tu objevují i dva noví upíři - Liv a Damian. Oba straří, oba mocní, oba pod Jean-Claudovou nadvládou.
Z tohohle dílu mám tak trochu rozporuplné pocity, na jednu stranu jsem si to užívala, ale na druhou jsem pořád nadávala. Ať už nad Richardem, nebo nad někdy roztahanými scénami. 7/10



      "Ma petite, jsi v pořádku?" Jean-Claude stál v nohách postele. Zblízka pozoroval Richarda, zatímco se pohyboval směrem ke mně.
      "Jsem v pořádku, jsem v pořádku." Vzhlédla jsem k němu. "Cos to za mými zády prováděl, abys ho nasral?"
      Jean-Claude vypadal rozpačitě. "Škádlil jsem monsieur Zeemana. Snad jsem dokonce chtěl vyprovokovat souboj. Žárlivost je hloupá emoce. Jak jsem mohl vědět, že neuhneš z cesty ani nabuzenému vlkodlakovi?"
      "Neustupuji, před nikým." Skoro jsem se zasmála. "Ačkoliv příště, možná, udělám výjimku."



You May Also Like

0 komentářů