Film: Jeníček a Mařenka: Lovci čarodějnic

by - března 01, 2013

Jestli jste jako malí tuhle klasickou pohádku neslyšeli, tvůrci vám ji v průběhu úvodních titulků pro jistotu odvyprávějí. Pak už se ale jde na věc. Ocitáme se v typickém středověkém městečku, které sužují obvyklé dobové problémy, včetně únosů místních dětí, jež prý mají na svědomí čarodějnice obývající okolní hluboké lesy. Zdejší ochránce zákona (Peter Stormare) sice tvrdí, že na to stačí sám, ale očividně si lže do kapsy. Starosta proto pozve na záchrannou misi dvě celebrity, legendární lovce čarodějnic Jeníčka a Mařenku. Sourozenci se pustí po stopách únosců s vervou sobě vlastní a jejich práce brzy začne přinášet výsledky. Bohužel jiné, než jaké by si přáli. Zjistí totiž, že proti nim stojí síly mnohokrát mocnější než všechno, čemu museli doposud čelit. Navzdory Jeníčkově cukrovce (jako malý se jednou přejedl perníkem, chudák!) a Mařenčinu kostlivci ve skříni, o němž se nesluší mluvit, se pustí do boje proti mocné přesile, ale zda se i tentokrát dočkají šťastného konce, je ve hvězdách.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Nové moderní zpracování klasické pohádky, kterou nedoporučuju slabším povahám, protože krev, střeva a kousky těl se tu nacházejí ve velkém.  Jeníček a Mařenka srší sarkastickým humorem, ale co taky můžeme chtít, když je jako malé nechal otec v lese a oni se setkali s čarodějnicí, která se je pokusila zabít. Oni to ale obrátili proti ní a tehdy poprvé přičichli ke krvi a smrti.




Tentorát jsem se odvážně vydala na 3D promítání a prozíravě si vzala čočky, aby mi ty brýle pořád nepadaly a já něco viděla.

Pokud si nepamatujete přesné znění této pohádky nevadí, dozvíte se ji v průběhu úvodních titulků a pak se v klidu můžete nechat strhnout filmem. 
Když byli malí, v lese našli sourozenci Jeníček a Mařenka chaloupku. A nebyla to obyčejná chaloupka. Byla perníková a žila v ní ohavná čarodějnice, která je oba chtěla sežrat. Naštěstí pro ně se jí to nepovedlo a oni jsou teď po patnácti letech zkušení lovci čarodějnic, kteří chodí od města k městu a zbavují ho zla v podobě čarodějnic.
Když ale dorazí k jednomu městu, kde mají problémů s unesenými dětmi víc než dost, a navíc zjistí, že se blíží nechvalně známý krvavý měsíc, jakýsi svátek pro čarodějnice, uvědomí si, že tohle nebude jen tak, a že mají problém.
Musí se postavit většímu zlu, které dosud potkali. Jedna zákeřná čarodějnice si totiž vzala do hlavy šílený plán a k jeho uskutečnění je potřeba několik určitých ingrediencí.
A navíc jim tohle zlo možná může pomoct rozkrýt tajemství jejich minulosti...


Máte pocit, že Jeníčka a Mařenku znáte?

Je to klidně možné s Jeníčkem, alias Jeremym Rennerem jste se mohli setkat v Avengerech, kde si zahrál lukostřelce Hawkeye. Mařenka se jmenuje Gemma Arterton a znáte ji možná z Princ Persie: Písky času, kde si zahrála princeznu a je to i bond girl z Quantum of Solace.


Na tenhle film jsem se dost těšila, ale ani jsem od něj moc neočekávala a byla smířená s nějakým průměrným krvákem.
Už skvěle udělané úvodní titulky mě překvapily. Ve scénáři mi sice přišlo, že byly díry, jako kdyby jím proletěla čarodějnice na koštěti a jim se to prostě nechtělo dopisovat a prostě to všechno svěřili náhodě, takže se tu nakupilo pár nelogičností. 
Kostýmy a hlavně děsivé masky čarodějnic a celkové zpracování jejich vzhledu je velmi dobré.

Trochu mě ale zklamal Jeremy. Gemma jako Mařenka zazářila, měla charizma a výraznou osobnost. U něj mi naopak přišlo, že byl tak nějak bez života a hrál jí spíš druhé housle.

A na co se ještě těšit? 
• Na hudbě se podílel Hanz Zimmer.
• Oběví se tu trol jménem Edward. Je fakt skvělej.
• "Předávkovala mě perníkem!" Aneb sourozenci mají vtipné a peprné hlášky. To lovení zplozenců pekla se musí brát s nadhledem.
• Temná atmosféra a s akční podívanou a rychlým spádem.
• Určitě na Famke Janssen (znáte možná jako Jane z X-menů), kterási zahraje hlavní záporačku.

Pokud mě ještě něco napadne, tak to sem dopíšu. Momentálně už můžu jen říct, že to byla šílená krvavá jízda, která byla skvělá a stihla skončit dřív, než začala nudit. Pokračování bych určitě uvítala. 

Hodnocení: 9/10







You May Also Like

5 komentářů

  1. Jane z X-menů, Gemma Arterton - brutálne herečky, rozhodne si to chcem kuknúť 8)

    P.S.: Môžeš si pls odstrániť overovanie komentárov? Lezie mi to už krkom 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty dvě byly skvělé :)

      Oooo, díky za upozornění, ani nevím, že tu něco takového mám... je pravda, že jsem se tu v tom trochu hrabala... :D

      Vymazat
  2. Film mě jako takový moc nezaujal. Ale už v traileru bylo několik vtipných hlášek a už jenom kvůli nim se na něj podívám :) I když u těch krvavých scén nevím jak to budu zvládat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až tak moc horké to s tou krví není. Když už se tam ale objeví, tak to stojí za to :) Ale že by to byla nějaká extrémní drasťárna se říct nedá. "protrpět" pár scén a vidět tak film podle mě určitě stojí za to :)

      Vymazat