Review: Anna krví oděná

by - října 25, 2014

Autor: Kendare Blake
Série: Anna 
Díl: 1.
Počet stran: 271
Nakladatelství: Baronet
Vazba: Pevná
Vyšlo: 1/2013

Zachraňování lidí, lovení příšer, rodinný byznys...
Pardon, omlouvám se, moje chyba, tohle není Supernatural. I když tohle motto by se na tuhle knížku dalo také aplikovat.

Theseus Cassio Lowood žije sám s matkou od té doby, co mu otce zavraždil duch, když mu bylo sedm. Posledních pár let se toulá (za dohledu maminky) po světě a zabíjí jednoho ducha za druhým magickým athame, které spolu s se schopností vidět duchy zdědil po otci, kterého je odhodlaný jednoho dne pomstít.
Jezdí z místa na místo, nemá žádné přátele... až jednoho dne mu přijde tip na zvlášť brutálního ducha. Její jméno je Anna Korlovová, místními z Thunder Bay přezdívaná Anna krví oděná. Od doby, co umřela, což bylo v padesátých letech, stihla už povraždit 27 lidí. Urvané údy, vyrvané srdce... prostě krvavá kaše.
Ze začátku si myslí, že to bude jednoduchý - tak, jak jen vyřízení zlého ducha může být - případ. Jenže to neví, co všechno se na něj chystá sesypat.


Case jsem měla ráda už od začátku. Na to, že je mu sedmnáct se chová dospěle, ale buďme upřímní, on neměl jinou možnost. Svou maminku má rád a váží si jí, ale nepleťte si to s tím, že je to "mamánek" a běží se k ní schovat pod sukni, když se objeví problém, který neumí vyřešit. Naopak, rád si jede po svém a často je potřeba, aby ho někdo zastavil. Tím "někým" se v tomto případě stávají Thomas a Carmel, postavy, které určitě stojí za zmínku.
A pak je tu samozřejmě Anna. Hrdinka celé knihy, kolem ní se to točí. Postupem času (a stránek) si na ni zvyknete, začnete ji mít dokonce rádi a budete zjišťovat, co se jí vlastně stalo, proč je taková, jaká je a bude vás děsit to, co s ní bude.
Cas měl taky velmi zajímavé myšlenkové pochody a občas i skvělé hlášky. Proto mě nejednou zarazilo jak je buď (lehce) natvrdlý nebo fakt, nad kterým nikdy nepřemýšlel, ale měl. Co se vlastně děje s duchy až je... zabije?

https://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAUQjhw&url=https%3A%2F%2Fwww.flickr.com%2Fphotos%2Fjesssicakate%2F5011579116%2F&ei=ALJLVNKMMcGS7AaJvoHoAg&bvm=bv.77880786,d.ZGU&psig=AFQjCNHe3-QfqwJPn_BxQcpN-a2WQET-7g&ust=1414333263395151Když to vezmu kolem a kolem, tahle knížka byla vážně skvělá, fakt jízda. Už se nedivím, že mi ji tolik lidí doporučovalo, měla jsem je poslechnout dřív. Připomínalo mi to epizodu Supernatural s malým Deanem. S Casem jsi jsou fakt podobní. Třeba absence přátel u obou z nich.
Četlo se to dobře. Kratší kapitoly nebyly vůbec na škodu a ani s překladem jsem neměla žádný problém, i když jsem slyšela pár stížností.
Nutno také dodat, že kniha je psána z Casova pohledu a i když za ní stojí žena, Cas se opravdu chová jako kluk. Tím samozřejmě nechci znevažovat jiné spisovatelky, ale známe to.
Příběh začíná pomaleji, uvedení do děje a pak hned hop do Thunder Bay za Annou, kde se to pořádně rozjíždí. A jede. Jede. Až k pekelně dobrému konci, který jsem opravdu nečekala.
Pokud si chcete ke čtení této duchařské knihy navodit tu správnou atmosféru, tak nejlepší je zavřít se třeba do pokoje, počkat, než celý dům/byt ztichne, rozsvítit jen malou lampičku, takže pokoj bude ve stínech a začít číst. Když pak uslyšíte nějaké zvuky, paranoiou neusnete. Věřte mi. Autorka se totiž rozhodla nešetřit krvavými detaily, takže občas to představivosti nedá moc zabrat...
Nedá mi to jinak, téhle knize musím dát 9/10... Nebo by mohl přijít nějaký zlý duch a ublížit mi. Každopádně se moc těším na další díl. :)

You May Also Like

0 komentářů